tirsdag 25. september 2012

Measuring up!

Så var tiden kommet. Første offisielle måling, jeg er spent, veldig spent. Jeg har holdt på i ca to og en halv uke nå og føler selv det har gått fort. Både tiden, men ikke minst fremgangen. Som sagt tidligere har jeg gått til innkjøp av digitalvekt, det er noe befriende ved å slippe å se nåla ta rennefart for så å passere 100 kg i fyttikulefart.


Men ja, digitalvekt. Tiden var kommet. Jeg hoppet opp på vekta, altså, jeg hoppet ikke, jeg er nok blitt lettere, men ikke lett nok til å kunne hoppe opp på en glassbasert digitalvekt. Jeg gikk forsiktig opp på vekten. Det var nå eller aldri, eller neste uke om du vil, men jeg håpet selvfølgelig på et hyggelig resultat allerede i dag.

Jeg følte meg som en bokser. I mitt eget hode var jeg et sted mitt heksegryta. Der sto jeg på vekta og stirret mitt gamle jeg i øynene. Hvem skulle få den første mentale seieren? På mange måter unnet jeg den gamle jeg å få en seier, for jeg føler selv at han har fått unngjelde ganske mye de siste ukene.

Vekten begynte å stabilisere seg, hoppet litt fra tall til tall, samtidig som man kunne se konturene av et resultat som var langt hyggeligere enn hva verken jeg eller Susan Boyle hadde turt å drømme om.

Fytti.

Det er mange spørsmål som svirrer i hodet nå. Spiser jeg nok? Presser jeg kroppen for mye? Handler denne reklamen egentlig om meg?

Etter noen sjelesøkende timer og en prat med prosjektleder Vegard Holm. Har jeg fått noen svar. Jeg spiser nok, men jeg spiser mye sunnere og får derfor i meg mindre kalorier enn tidligere, til tross for at jeg spiser minst like mye som før. Jeg har ikke presset kroppen for mye, jeg har nok av overskudd og energi, og bortsett fra en forkjølelse har kroppen latt operasjon "veien mot 100" ture i vei som den vil.

Vil bare benytte anledningen til å takke for alle kommentarer og hjelpende råd. Det er mye av grunnen til at jeg startet med dette, det å engasjere flere enn bare meg selv gjør at forpliktelsen blir SÅ mye større. Det hjelper. Takk.

Men jeg viler ikke på tyttebærbuskene av den grunn. Treningen fortsetter og det sunne kostholdet opprettholdes. Selv om jeg kanskje skal ha en kokosbolle ekstra i dag.

Bare en..

1 kommentar:

  1. Measuring down spør du meg! Hurra for pågangsmot! Hurra for kokosboller!

    SvarSlett