torsdag 1. november 2012

Uke 7

Dette innlegget har tatt litt tid, det er en grunn til det. Jeg har nemlig gjort noe i helgen. Noe jeg egentlig ikke skulle gjøre, i hvert fall ikke så mye av. Men nå er det altså gjort.
Jeg har spist sjokolade.
Mye sjokolade..
Veldig mye sjokolade..
Det var godt.



Mandagen startet med et smell og jeg har faktisk fått med meg en liten energibombe av en type hver mandag. Navnet er Gaute og han er PT på Sats, Spenst, Hopp, ja, you name it. Det er utrolig digg å ha noen å trene med, og nei, du trenger ikke være PT som Gaute for å være med. Men det er en fordel...


Tirsdag ble relativt rolig med en lang spasertur som eneste aktivitet. Spasertur? Er jeg 80 år gammel? Altså planen var egentlig å spille squash, men det skulle vise seg å bli vanskeligere å få til enn først antatt. Kjenner du på suget til å spille squash på tirsdager fremover? Si ifra da? Du trenger ikke være like god som de her, men det er en fordel..

Onsdagen gikk med til nok en økt på MF, denne gang uten Gaute, men med supermannen Vegard Holm, som du forøvrig kan vente deg et innlegg av innen kort tid.

Torsdag var det løping som sto på agendaen, tidligere har jeg løpt rundt Sognsvann og stoppet når jeg har løpt 3 kilometer, denne gangen hadde jeg bestemt for å løpe 4 kilometer. Det er en kilometer lenger enn 3. Hvis man tar 3 minus 4 så får man minus1. Men tar man 4 minus 3 så får man 1. Altså er svaret 1. Det var tungt, veldig tungt, når jeg kom i "mål" var det så vidt jeg klarte å stå på beina. Her er noen andre som sliter med å stå på beina

På fredag dro jeg og Marit på hyttetur til Nordmøre, selvfølgelig etter at jeg hadde trent tidlig på morran. Dit dro vi for å treffe våre gode venner Øystein og Hanne. Lite visste vi da vi satt oss i bilen i Oslo om været som ventet oss. Snøstorm.


Sikten var ikke helt optimal og heller ikke føret. Men hva gjør vel det når man får tatt en økt ekstra. I 6 minus. På glatte sko. En vinterdag i oktober. Global oppvarming, ass. Neida, men faktisk litt joda.





Og det var altså på hyttetur det skulle skje. Det var her jeg skulle sprekke som en julgris i gode tider eller en sparegris i dårlige tider. Sjokolade, pizza, potetgull, sjokolade, pizza. God mat kommer sjelden alene, sies det. I hvertfall nå. Sum av sumarum er at turen var helt konge, bortsett fra at blindtarmen til Øystein ikke trivdes helt i kroppen hans, men det får han fortelle mer om selv.

Uke 8 er allerede godt  i gang og snart nærmer det seg en ny tur på vekta. Shit. Forresten, jeg savner Bjarte.
Hvem var din favoritt i "De syv søstre"? Legg igjen en kommentar i feltet under og del din mening om du synes det var for mye at Bjarte kom igjen 3 ganger i serien, som tre forskjellige menn.

1 kommentar: