tirsdag 2. oktober 2012

Uke 3

Uke nr. 3 har passert og det er på tide med en ny oppdatering. Jeg tror det var i det Herrens år 1998. Jeg var 11 år gammel og sankthansaften skulle vise seg å bli årets høydepunkt. Men selv om det er Rekdals scoring i Marseille som kanskje sitter sterkest på netthinnen er det viktig at vi ikke glemmer. Du skal ikke glemme så inderlig vel det JoJo-året som ikke rammer deg selv.



Selv hadde jeg flere JoJo-er. Jeg hadde en med sånn dynamo i midten som gjorde at jeg fikk ekstra spinn. Det var på mange måter trikse JoJo-en min. Og så hadde jeg flere vanlige JoJo-er som jeg kunne bruke utenfor konkurransesesongen. Jeg kunne mange triks. Gå tur med hunden, Jorda rundt, Vugga, Spise spaghetti, Klokka, osv osv. Kunne du mange triks? Sleng inn en kommentar i kommentarfeltet nedenfor!

Denne uka har vært en JoJo-uke. Etter mandagens oppløftende måling startet jeg på med friskt mot. Styrkeøkt på MF sto på tapeten og formen kjentes bra ut, samtidig som kroppen kjentes lett ut lettere ut.

Tirsdagen kom og som vanlig var det kamp med Oldenborg, denne gang hjemme mot et av topplagene, Holmen. Vi vant 4-3. Det, og mye annet, kan du lese om her!


Så var det Onsdag og mye snudde. Startet dagen med en superøkt sammen med Vegard og Audun. Sammen utgjorde vi den gyllne trekant av sirkeltrening. (Den høres MYE morsommere ut når jeg sier det). Etter det dro jeg ut med min kjære Marit, vi feiret at vi hadde vært sammen i tre år. Vi ble sammen oppe på taket til Operaen. Ja, jeg vet. Men det er jo litt koselig også da.


Da torsdagen kom var jeg sliten, fryktelig sliten. Eller sliten er kanskje feil ord å bruke, for jeg var ikke direkte sliten, men mer tom for energi. Jeg må nok bare bite i det sure eplet og innrømme at denne uken har jeg gjort akkurat det, for sjeldent. Det har vært lite grønnsaker og lite frukt. Jeg har ikke spist usunt, men heller ikke like sunt som jeg burde.

Jeg tok likevel fatt på en løpetur rundt Sognsvann og forbedret tiden min fra forrige gang med hele 39 sekunder. Så var det trening på kvelden. På fredag dro jeg til Grimstad sammen med Marit og hadde håpet om å finne energi og motivasjon igjen, hjemme hos mamma.


Det fikk jeg bare sånn passe. Et lass med ved som skulle stables ventet på meg og jeg følte meg litt som Rocky i Rocky 4, det er den hvor han møter Ivan Drago, der jeg sto og stablet. God trening! Var det ikke noe som het Draco JoJo forresten?


Så, på lørdag kom energien tilbake. Plutselig. Etter å ha overvært et relativt trist 2.div. oppgjør kjente jeg det rykket i foten. Ikke som i 94, men nesten. Jeg snøret på meg mine joggesko og tok med meg en fotball ned på den lokale fotballbanen. Der løp jeg i over en time. Frem og tilbake. Sparket ballen i mål mot mål og koste meg. Jeg var tilbake. Deilig. Over ser dere forøvrig meg, etter jeg har fått energien tilbake!

Nå ser jeg frem mot en ny uke, men jeg har en mørk hemmelighet... Noe jeg må fortelle dere. Det får vente litt til, men det kommer snart et innlegg her på bloggen. Det kan bli tungt, meget tungt...

1 kommentar:

  1. Eg e imponert! Me denne farten komme det ikkje te å vær noge igjen av deg når du giftes!

    SvarSlett