torsdag 4. oktober 2012

Confession time


Det gjør vondt. Jeg har lurt dere alle, ført dere bak lyset. Nå er det bare mørket igjen. Jeg har grått litt, tatt en runde, vært nede for telling. Men jeg skal reise meg..



"Å, så flink du er Ørjan!", "Strålende jobba, Ørjan!" "Sykt at du har godt ned så mye på så kort tid!"

Sitatene snurrer rundt i hodet mitt. Natt og dag, dag og natt. Når jeg legger meg er dèt det siste jeg tenker på før jeg sovner. Så faller jeg inn i drømmeland og da forfølger de meg, jeg får ikke fred. Får ikke fred.

Jeg skal komme til poenget, men dere må ha litt tålmodighet med meg, for dette er vanskelig. Den siste uka har jeg levd på en løgn.  Jeg har trodd at jeg er en jeg ikke er. Nå har sannheten innhentet meg, jeg må få det ut....

Mitt navn er Ørjan, og jeg er tyngre enn du tror.

Jeg har veid meg feil. Altså. Når jeg kjøpte meg vekt gikk jeg for den digitale løsningen, Jeg var og er fullt klar over at denne vekta ville bli min nemesis det nærmeste året, men at djevelredskapet skulle ta første stikk så tidlig, det hadde jeg ikke regnet med.

Det som er greia når man veier seg på en slik vekt er at den måler trykk. Når vekta står på et teppe og ikke på bar bakke/gulv, blir trykket mindre. Teppet fjærer av for trykket. Jeg har blitt lurt.

Det var når jeg var hjemme i Grimstad i helgen og veide meg at det gikk opp for meg. Enten så hadde jeg hatt en forferdelig uke og gått opp 3 kilo, eller så var det noe galt. Det var noe galt.

Så hva veier jeg? Ikke 117.7 som forrige måling mente, heldigvis har alle målinger foregått på teppe, så jeg har en viss peiling, men nøyaktig hvor mye? Det må du følge med på bloggen for å finne ut av.

Ny måling kommer neste uke. Og nei, jeg er kanskje ikke like lett som jeg trodde, men jeg er fremdeles lettere enn da jeg startet. Det må da telle for noe..

Igjen, beklager at jeg har ført dere bak lyset.
Men det er ennå håp, og lyset er der, bare litt lenger fremme enn først antatt.



Deres Ørjan


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar