onsdag 20. mars 2013

Measuring up Vol. 3


Sangen ble utgitt for første gang i 1984, Bonnie var desperat.

I need a hero
I'm holding out for a hero 'til the end of the night
He's gotta be strong
And he's gotta be fast
And he's gotta be fresh from the fight
I need a hero
I'm holding out for a hero 'til the morning light
He's gotta be sure
And it's gotta be soon
And he's gotta be larger than life

Nå, 29 år senere, er jeg her. Bonnie, jeg er her. Jeg er her nå...
 Vekta er vakker,
den er øm og skjør.
På trening jeg sliter, 
svetter og blør.

En nese er brukket, 
en lysk er sliten. 
Jeg ber om nedgang, 
la den ikke være liten. 

Jeg ønsker å leve, 
se ut som hulk. 
Ikke som om jeg har en mage, 
som ser ut som en bulk. 

Så hva viser pilen,
eller den digitale vekt?
Jeg håper det er nok, 
til å få din respekt. 

(Fritt etter Gøran Spjonheim, 1994)


Jada, det har vært litt pølser for tiden, det var til og med en liten slump sjokolademousse i går kveld. Men skal jeg ikke få lov til å leve lenger, skal jeg ikke unne meg noen verdens ting? Skal slankehysteriet hindre meg i å leve, puste, smile, spise masse pølser, sjokolade, potetgull og annet snacks? Har det virkelig gått så langt?

Nja.

Ok. Harde fakta. Vekta.
Som jeg tidligere har fortalt så har jeg gått til anskaffelse av digitalvekt. I dag tidlig klatert jeg opp på vekta, lukket øynene og ventet.

Og ventet. 

Jeg gløttet ned, men tallene gikk fremdeles frem og tilbake, slingringsmonnen var på minst 3 kilo. Det var umulig å si. Jeg dyttet haka opp igjen, lukket øynenen og ventet.

Tankene fløy rundt i hodet mitt. Hva om jeg har gått opp i vekt? Hva om jeg står bom stille? Hva skal jeg ha til middag i dag? Kylling. Jeg skal ha kylling til middag i dag.

Jeg åpner øynene igjen, presser haka og blikket ned. Tallene står stille. Tallet står der, rett foran meg.

108.2 kg.

Det vil altså si at jeg har gått ned nesten 17 kilo. Jeg har 8.2 kilo igjen før jeg er på 100.

17 kilo. Borte vekk. Det må jeg ærlig innrømme at er stort. Veldig stort.
Nå er spørsmålet om jeg kan fullføre, det kan jeg. Det er jeg sikker på, det skal jeg klare. Har jeg kommet så langt, ja, da skal jeg hvert fall klare resten også!


Blir du med?

1 kommentar: